Hemresan..

Okej, resan hem blev en knepig en... Haha. Men jag kom hem!
Det började med att jag skulle köpa biljett till Laholm med mitt resekort, men automaten sa att pengarna inte räckte - att jag bara hade 56kr på det. Men jag var heelt säker på att jag hade mer, jag hade kollat på min sida på hemsidan innan jag åkte till Uddevalla. Men, för att vara 100 så kollade jag igen, och som jag trodde stod det: 109kr. Så jag tyckte det var lite knäppt. Jag gick in på pressbyrån för att försöka köpa biljett där - ksk är fel på automaten, tänker jag. Men icke sa nicke.. 56 kr där också. Han som jobbade i pressbyrån kollade vilken min senaste resa var, och(!) den hade vart till: ödåkra?? Den 23 december? Jag har inte åkt dit dagen innan julafton. Så något var fel..
Pappa ringde till hallandstrafiken och tjejen där ser också att det stod 109kr på kortet.. Så hon förstår inte vad felet kunde vara. Men hon ringer upp mig efter hon pratat med pappa och ber mig gå in på pressbyrån och ge han telefonen. Jag för det, men det var lite pinsamt att komma in där och bara: hej ta min telefon och prata med hallandstrafiken, de e nått fel på mitt kort! Han gav mig en allvarlig blick ;) hehe.
Efter ett tag kommer chefen och pratar med henne, han lägger på, och ringer upp någon annan på hallandstrafiken (han ville bog försäkra sig om att hon verkligen jobbade där) och sedan när han pratat klart ler han mot mig och ger fyller på mitt kort och köper en biljett till mig! Krånglig hemresa, ja! Men jag är hemma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0